2012. március 20., kedd

Mese a cipőről, amelyik könyvvé változott

A fent említett varázslatot én hajtottam végre. Nem varázspálcával, bár egyes körökben TepsiTündérnek hívnak. Az úgy volt, hogy kaptam anyától pénzt cipőre, merthogy nemrég ünnepeltük a születésnapomat. Tényleg cipőt akartam venni belőle, és persze fogok is, mert muszáj. De sajnos útban a cipőbolt felé meg kellett állnom az optikusnál, mert kedvenc öcséim egyike hétvégén lefejelte a szemüvegem, és azóta folyton lepottyant. Az optikustól pedig mindössze tíz méterre van KÉT antikvárium is.

Az a helyzet, hogy én a kosztpénzemet is gátlástalanul elköltöm könyvre, nemhogy a cipőpénzemet. De mindenkivel örömmel tudatom, hogy a Gambrinusz közben az eddigi szuper antikvárium mellett nyílt egy újabb szuper antikvárium - már láttam egy ideje, hogy megnyílt, de ma le is teszteltem, és jelentem, nagyon meg vagyok vele elégedve! Sebtiben három csoportba osztottam a könyveket: amiket szeretnék megvenni, amiket nagyon szeretnék megvenni, és amiket muszáj megvennem.
Mielőtt bárki frászt kapna: nem, nem költöttem el egy teljes cipő árát könyvre. Csak épp annyit, hogy ezen a héten már ne tudjam megvenni. De sebaj! Azért bementem a cipőboltba, és elégedetten nyugtáztam, hogy az összes cipő tök ronda. Mindössze egy tetszett, abból meg csak 38-39-es méret volt. Boldogan távoztam.

Két könyvet szereztem végül. Az egyik a Királylányok könyve (egyrészt gyűjtöm a mesekönyveket, másrészt az embernek ismernie kell a saját fajtáját). A másik F. Nagy Angéla Különleges konyha című szakácskönyve. Sok szakács zengedezett már F. Nagy Angéláról, hogy mennyit tanult tőle, úgyhogy itt az idő, hogy én is megismerjem. És a TepsiTündér név ellenére (mely, valljuk be, igen hízelgő), a fazékhoz-fakanálhoz még a tepsinél is nagyobb az affinitásom.

Alátámasztásul, hogy a könyvek mennyire jó barátok, álljon itt egy vers egy könyvből, amit a múltkor "turkáltam". /Címe: Ami a szívedet nyomja/

SIW WIDERBERG
LECKE

Stefan beteg.
Elmegyek ma Stefanhoz,
elviszem neki a leckét.
"Én hoztam el
a leckét"
mondom majd neki.
"Mert Magnus is beteg, 
azért jöttem én
a leckével."
És odaadom Stefannak
a könyveket,
és megmutatom,
mit kell tanulni.
"Hát szia, Stefan"
mondom végül.
"Hát szia, Ingrid"
mondja ő.

Stefan nővére
nyitott ajtót,
és ő vitte be a könyveket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése