2014. március 17., hétfő

Milyen könyvet/filmet/zenét fogyaszt a keresztyén?

Nna, most feltettem a Nagy Kérdést, amin órákig lehetne vitatkozni. De most komolyan, mit szabad néznünk, olvasnunk, hallgatnunk? Egyesek szerint csak és kizárólag keresztyén termék jöhet. Mások szerint minden szabad nékem. Aztán vannak olyanok, akik kipécéznek egyes könyveket vagy műfajokat, és azokat utálják, mondjuk itt volt az óriási nagy Harry Potter-hiszti. A Harry Potter célkeresztbe került, merthogy híres, és a keresztyének eldöntötték, hogy ezt utálnunk kell. Egy csomó más könyv viszont, ami szerintem sokkal rémesebb, mert mondjuk az első oldal után elhányom magam, simán átmegy a szűrőn, mert nem tudunk róla semmit, ergo nyugodtan utazhatok vele a buszon, nem kell attól félnem, hogy ha egy testvér meglát, akkor nagyot esek a szemében, inkább csak nagyon okosnak néz, mert egy vastag történelmi regénynek tűnő tárgyat tartok a kezemben.

A sok okoskodás után közrebocsátom a saját külön bejáratú véleményemet. Igazából eredetileg egy fiú véleménye volt, aki előttem állt egy keresztyén táborban a ruhatári sorban, és nem nekem fejtette ki, hanem a mellette álló barátjának. Nekem meg nem volt jobb dolgom, úgyhogy őket hallgattam. Szóval, ez a bölcs fiú azt mondta, hogy lehet itt fejtegetni a dolgokat, hogy a rockzene fúj, vagy épp az ellenkezője, a rockzene király, elméletekkel nem jutunk semmire. Tessék megvizsgálni, hogy milyen hatással van rád, és akkor majd rájössz, hogy ez Istennek tetsző dolog-e, vagy sem. Slussz.

Nagyon tetszett ez a vélemény, és nagyon igaznak bizonyult az elmúlt évek tapasztalatai alapján. Na persze ehhez az kell, hogy az ember igazán őszinte legyen, komolyan akarja megvizsgálni a rá ható dolgokat, és ha valamiről azt látja, hogy nem Isten felé viszi, hanem távolítja tőle, akkor kész legyen vele leszámolni. Ez sokszor nem egyszerű, nekem legalábbis.

Ami az én ízlésemet illeti, azt hiszem, elég gyermeteg. A kedves, szép történeteket szeretem, amikben nem hal meg senki, nem történik semmi brutális vagy nagyon szomorú, és a végén összeházasodnak :). Na ja. Sokáig szégyenkeztem emiatt, de mivel sokat olvasom Viát, illetve nemrég a lánykörön Linda Dillow könyvéből az Önmagam elfogadása című részt tanulmányoztuk, úgy döntöttem, ezentúl nem fogom. Ha valakinek nem tetszik, nem érdekel. A célom az, hogy a bűnös dolgoktól távol tartsam magam, a többit meg élvezzem. A további ajánlóimat ennek fényében tessék olvasni.

1 megjegyzés:

  1. Köszi. Nagyon hasznos bejegyzés volt, de lenne egy észrevételem. Szóval tényleg a legjobb valamit megítélni, hogy használ-e az Istennel való kapcsolatomban, de mivan a testérekkel való kapcsolattal? Fontos, hogy másokat ne botránkoztassunk meg. És fontos, hogy a lelkiközisséget ne nagyon rombolja semmi. Persze mindig lesznek dolgok amik ezt akadályozzák. De ha tudom, hogy valami kiveri a biztosítékot akkor azt megtartom magamnak.

    VálaszTörlés